torsdag 22 april 2010



Att sitta i bilkö ligger tveklöst på min topp 3-lista över saker som känns meningslöst, tråkigt och andefattigt. Man kör 2 meter, stannar, kör 1,5 meter, stannar. Röda baklyktor så långt ögat når.
Idag hamnade jag bakom en bil med bokstavskombinationen GYN, ett litet glädjeämne.

Radion på, en och annan bra låt.
Men så lyfte jag blicken lite. Tittade mig omkring. Såg en matte som lekte med sin hund. En man som passerade ivrigt talande med vad som såg ut att vara sig själv, jag såg iallafall ingen handsfree eller liknande.

Vindrutetorkaren gnisslade inget alls på rutan, regnet var ihållande.
Men det gjorde inget. Jag satt ju där jag satt. Funderade lite. Hann till och med komma på vad jag skulle äta till middag.

För första gången någonsin kände jag faktiskt att det var okej att sitta där i gamla Bettan.
Nu håller vi tummen för att det håller i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar