söndag 15 juni 2014



















Idag har jag agerat flyttkarl, heter det ju inte, flyttant får det bli i mitt fall. Som ni ser hade jag förberett mig väl genom att klämma fingret redan innan. Inga skador tillstötte dock under dagens aktiviteter. Rakt över gården i Bagis kan tyckas som en väldigt kort och smidig flytt. Men tre trappor utan hiss suger lite lätt i benen efter ett tag. Nåväl, jag tyckte det flöt på fint och jag tror att nya lägenheten kommer att bli toppen när de väl fått ordning på sakerna. Tre trappor utan hiss känns heller inte lika jobbigt när det högst upp bjuds på förfriskningar i form av frukt och godis. Även kaffe för den som önskade. Kort sagt, en bra dag för kartonglyft. 

Imorgon ska Bettan få sig en liten översyn eftersom en slang från servobehållaren läcker. Kanske är det hennes sista suck vi hör eka över nejden under måndagen. Jag har ju lovat mig själv att inte lägga speciellt många kronor på röda faran mer. Morgondagen får utvisa hur framtiden ser ut. Usch så sorgligt!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar