tisdag 17 juni 2014



















Idag var det åter dags att plocka fram ylletröjan. Det har varit en riktigt mulen och kulen dag här i Stockholm. 
Gårdagens verkstadsbesök resulterade i att Bettan fick sin servoslang bytt och hon häger följaktligen med ett liten stund till.
- Vissa slangar tål inte olja vet du, sa reparatören.
- Vadå inte tål olja? sa jag.
- Ja alltså som den här slangen jag bytte ut nu, tålde inte olja. Så nu har jag bytt till en som tål olja. 
- Ja, det låter ju bra, sa jag, med tanke på att det kommer att transporteras olja genom den utbytta slangen.
Vilken flopp, jag har liksom kört runt med Bettan i över sex år med en slang till servooljabehållaren, som inte tål olja. Det var ju tur att jag varit ovetandes om det. Ibland ska man kanske ta bilreparatörer med en nypa salt trots allt, eller?

Denna kväll toppades med en riktigt trevlig grillning. Kollegorna och jag åt tills vi kiknade och jag fick formligen rulla hem. Fotoyrket kan vara väldigt ensamt ibland. Då är det skönt att få lite input och roliga anekdoter från dem som sliter lika hårt som jag med att locka fram leenden dagarna i ända. Kort sagt, det skulle varit kul att ha arbetskollegor ute på fältet ibland.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar