fredag 22 augusti 2014



















Hej jag har fått ett papper från er med beslut om återbetalningskrav.
-Nej något sådant beslut har inte tagits.
Men jag sitter ju med pappret framför mig här och det står Beslut om återbetalning högst upp.
- Nej men något sådant papper ska inte skickas ut förrän ett beslut har tagits.
Ok, så vad är detta då om inte ett beslut?
- Det pappret kan du riva.
Jaha, då gör jag det. Tack.
- När beslutet är taget skickar jag ut ett nytt papper med Beslut om återbetalningskrav.
Men kan jag inte lika gärna skriva under det papper jag har fått och få det ur världen?
- Nej beslutet måste tas först.
Och då skickar jag in det nya pappret till er?
- Ja precis, om det nu tas ett beslut om att du är återbetalningsskyldig.
Ok tack då.
- Om du vill kan jag ju ta beslutet redan nu i telefon?
Ja jag förnekar ju inte utan medger att jag ska betala tillbaka den aktuella summan då det blivit fel.
- Då skriver jag ut ett beslut om detta nu direkt som jag skickar till dig.
Så beslutet ATT jag är återbetalningsskyldig är taget nu då?
- Ja du förnekar ju inte och då är det ju lika bra att få saken ur världen direkt.
Jag precis ja. Hej då. 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar