måndag 22 september 2014



















Så kom då hösten till slut. Jag ska erkänna att jag inte riktigt ville tro på meteorologerna när de började prata om att sommarvärmen snart skulle vara ett minne blott. Men så rätt de fick. Isvindar och ösregn stod på menyn idag. Plötsligt insåg jag också hur regnfattig den här sommaren måste ha varit. Jag kände mig helt enkelt lite ovan vid dropparna som ven som piskrapp i ansiktet när jag gick till bilen i arla morgonstund. Tio grader är ju inget man vill hänga i julgranen direkt.

Idag har varit en sådan där dag då man nästan tappar tron på unga människor. Det är ju konstigt att man ska behöva känna så när man arbetar på gymnasieskolor. Det är ju där de nästan vuxna ungdomarna går. De som bara har ett par år kvar till rösträtt. Det är ju inte dem som ska bete sig som förskoleungar kan man tycka. Sådana här dagar går till historien som skitdagar och gör bäst i att hålla sig undan. Allt för många dagar av den här sorten kan få det dåliga humöret att fästa sig som klister i sinnet. Imorgon ska jag försöka att ta nya tag.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar