onsdag 5 november 2014



















Den här tiden på året blir jag alltid lite gnälligare, på grund av gatornas städdagar. Det finns få saker som gör mig så irriterad som just detta. Där jag bor ska man har tur om man hittar en parkeringsplats inom rimligt gångavstånd från ytterdörren just nu. Det är som att hela södra Stockholms fordon samlats just här. Parkeringsvakterna gick ut stenhårt första måndagen med städgator på schemat. De formligen flockades på trottoarerna och fan tro om jag inte såg dem gå armkrok också. Jag vet att de bara gör sitt jobb, men jag jag kan faktiskt påstå att det är snudd på en heltidstjänst att försöka hitta en parkeringsplats också. Om det nu inte var så att mitt jobb krävde fordon i form av bil så skulle Gamla Bettan få vila i frid. Då skulle hon ställas av, om inte för alltid så i alla fall för en period. När städgatorna håller hov. 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar