söndag 23 november 2014



















Det lackar mot jul. Affärerna har börjat pynta och det gnistrar och glimmar i allehanda vrår. Tack och lov har de inte börjat med julmusiken än, men det är antagligen bara en tidsfråga. Varje stad och förort värd namnet ska också ha en gran. Den pyntas sedan till tänderna med ljus och hopp om en White Christmas. Där jag bor finns en gran, Björkhagen kan man alltså räkna med på förortskartan. Vad gäller pyntet är jag mer skeptiskt. Fem lampor fungerar i slingan som svingats upp i barren. Fem stycken, mer än så var Björkhagen inte värd uppenbarligen. Besparingar i närförort.

Jag har funderat lite på julklappar också. Har inte kommit så speciellt mycket längre än så om jag ska vara ärlig. Det är svårt med klappar, svårt att komma på något riktigt bra såvida folk inte berättar vad de önskar sig. Den enda som har ordning och reda på önskelistan i år verkar vara Siri-Lo. Tomten och jag får dela på samma lista, det ska nog inte bli så svårt. 
Jag har faktiskt aldrig varit den där sista-minuten-handlaren. Jag vill ha tid på mig att hitta det perfekta. Leta runt efter alternativ och kanske hinna ändra strategi. Det ska kännas bra att lägga klapparna under granen. Om en månad är det dan före dopparedan och jag hoppas faktiskt att paketplanerna hinner utkristallisera sig tills dess. För tillfället känns det lite osäkert.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar