tisdag 23 juni 2015



















Midsommarafton har passerat. Ni vet den där dagen på året då det måste vara vackert väder. Så pass vackert att vi svenskar kan ko-ack-acka runt majstången och äta matjessill med gräddfil och gräslök under bar himmel. Även i år var det mångas midsommardröm som gick i kras när de blygråa skyarna hängde tungt över landet. Jag firade min midsommar i Knivsta och här klarade himlen att hålla tätt hela dagen. Jag firade visserligen midsommar i samma tjocka stickade tröja som jag hade på på mig på skidresan till Åre. Men det blev midsommar iallafall. En trevlig sådan.

Vädret ja, det har ju hittills inte varit något som går till historien som en härlig försommar. Dock glömmer man lätt bort att förra årets juni månad var precis lika bedrövlig. Så än är hoppet inte ute, än kan sommaren ta fart. Jag föreslår att det sker lagom till jag går på semester. 
Jag har ju för avsikt att måla lite på sommarstugan också och det vore ju väldigt trist om inte det hann torka mellan lågrycken. Nej, sommar och sol minst hela juli är det jag röstar för.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar