måndag 27 februari 2012



















Idag har det varit full rulle. Det är först nu på kvällskvisten som jag kunnat sitta ner och ta det lite lugnt. Jag startade morgonen med att lämna in bilen. Jag hade en hel lista på vad som skulle åtgärdas för att ha en chans på morgondagens besiktning. Vänster vindrutespolare, en styck glödlampa på nummerplåt, en läckande packning vid fördelarlocket samt en motortvätt. Gamla Bettan börjar bli gammal och grå. Fröken M lät mig strutta runt med lill-Bettan under dagen medan jag jobbade och det räddade livet på min arbetsdag. Från början var det tänkt att jag skulle få lånebil från verkstaden men den var tydligen dubbelbokad. Fröken M lät då hälsa att "Lill-Bettan alltid ställer upp för stor-Bettan" och det gläder mig. Maststativet fick plats så fint även i lill-Bettan ska ni tro. Dessutom kändes det bra att gå från verkstaden i eftermiddags utan att känna sig fullständigt ruinerad. 

Man är så van att alla lägenheter nuförtiden är målade i vitt. Vitt, vitt, vitt så långt ögat når ibland. Därför var det uppfriskande att fotografera en lägenhet med en palett av jordens alla tänkbara och otänkbara färger, idag. Man klev in i en blodröd hall och fortsatte in i ett knallblått kök. Sovrummet var gult och vardagsrummet var väl egentligen en blandning av alla dessa tillsammans. Man blev glad av att vara där. 

Nu ska jag sova och ladda batterierna för mogondagens eldprov. Bettan är än så länge lyckligt ovetande.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar