tisdag 17 september 2013

 

















Just som jag sa att sommaren varit så vänlig mot oss i år, så kom hösten. Nästan tvärt. Jag passade på att skörda lite av mina kryddor i helgen, nu när sommarens sista skälvande minut var kommen. Jag hann få ihop några riktigt fina kryddbuketter som nu hänger och doftar i köket. Det är riktigt härligt att ta av egen oregano och timjan när vinterkylan viner utanför fönstret. Hösten är långkokens tid sanna mina ord.

Idag påbörjar jag andra veckan ute i Huddinge. Rätt så skönt att vara på ett och samma ställe så lång tid. Dock märker jag att gympalärarna börjar tröttna lite på min närvaro. Jag ockuperar ju halva salen och vädret har ju den senaste veckan varit allt annat än pålitligt. Visserligen varmt men med inslag av blött. Det är klart det blir bökigt när barnen ska behöva dela sal med en annan klass eller vara utomhus i regn. Det förstår jag ju. Fast det är ju å andra sidan ett typexempel på våra i-landsproblem.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar