måndag 9 september 2013



















Veckan som passerade passade jag på att ligga nerbäddad. Kanske inte det roligaste sättet att fira en födelsedag, men det blir inte alltid som man tänkt sig. Jag fick roa mig med att följa Obamas besök i Sverige, på webben. Jag tror jag såg vartenda steg han tog på svensk mark. Från första vinkningen i trappan ner från planet, till avskedsvinken i dörren innan han försvann tillbaka in i Air Force One.
Cirkus Obama. Stockholm var sig inte riktigt likt under de dagar han gästade oss. Gatorna blängde tomma och poliserna var taggade till tänderna i dagarna tre. Tack vare de rigorösa avspärrningarna i Stockholm så tog det bara drygt 30 minuter för Obamakortegen att ta sig från Arlanda till Stockholms city. Något som för en vanlig dödlig kan ta nästan två timmar om man har otur med rusningstrafiken.  Nog om Obama, jag tyckte han skötte sig bra.

Helgen gick av stapeln i djupaste Småland. Med snoret ännu rinnande ur näsan fick jag tillfälle att återigen prova lyckan bland kräftburarna. Det ryktades om god fiskelycka och spänningen steg en aning när vi rodde ut på sjön under den fullständigt bedårande stjärnbeströdda himlen. Det är alltid en konst att hitta burarnas flöten när natten är svart som en säck. Den lilla ficklampan var inte stor nog för den småländska natten. Det tog ett tag för ögonen att vänja sig, men sedan gick det av bara farten. Och vilken fiskelycka! Årets fångst är den största på många år! Riktigt härligt!
Och vädret, ja det var ju underbart naturligtvis. Årets sommar slår verkligen alla rekord. Fröken V tog antagligen sommarens sista dopp. Trots att kalendern visar september så kunde jag skönja lite välbehag i ansiktet när hon tog några simtag. Jag badade naturligtvis inte. Det karaktäristiska för en badkruka är att inte bada vare sig almanacka visar juli eller september.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar