torsdag 5 december 2013



















Idag kom första snön på den här sidan sommaren och en ny storm är på intåg. Vindarna går hårt åt västkusten i år det är en sak som är säker. I skrivandets stund har Sven inte nått Stockholm, men det verkar svårt att slippa undan även för oss. Decemberluften och Sven får dansa sin nattliga vals utan min uppsikt. Jag tar en titt imorgon bitti för att se hur det gick.

Jag har alltid roats av olika sorters tester. Jag tycker om experter och lekmän som jämför saker mot varandra och får fram ett resultat. Nu har jag blivit så pass gammal att jag allt som oftast tittar på programmet Plus. Testpanelernas mästare. Vecka efter vecka fascineras jag över programmets antagligen helt omedvetna parodi på sig själv. Det är fantastiskt underhållande inslag med tester av allt ifrån olika sorters vetemjöl till trådlösa högtalare. Vilken bulle jäser mest och vilket bröd blev saftigast? Blindtester och expertutlåtande blandas om vartannat. Genialiskt och väldigt underhållande. Programmet skulle lika gärna kunna vara en del av Galenskaparna och After Shaves nyårsshow. Det säger jag inte som något negativt överhuvudtaget. Snarare tvärt om. Det är den gravallvarliga tonen i de vardagliga testen som gör programmet så sevärt. 

Till sist. Vila i frid Nelson Mandela.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar