söndag 1 december 2013



















Första advent. Almanackans dagar fullkomligt rusar förbi. Det börjar bli hög tid att få ordning på julklapparna. Häromdagen hade jag ett ärende inne i stan och jag måste säga att köerna till kassorna inte gjorde mig ett dugg sugen på att handla. Tiotals meter långa ringlade de sig i butikerna. Allt medan vinterkläderna blev lite för varma och svettpärlorna trängde fram på överläppen på fler än mig. Jag funderar på att göra som förra året. Då satt jag hemma i soffan och skötte de flesta inköpen. Det var smidigt. Jag varken svettades eller stressade. En kopp kaffe hade jag i ena handen också. Jag tror det lutar åt det i år också. I de flesta fall gynnar man dessutom plånboken av den sortens handlande.

Den söta lilla flerfärgade slingan från mormor och morfar sitter nu uppe på en hylla i köket. Den passade som handen i handsken där och det blev väldigt mysigt. Ni vet sådär mysigt så att man måste titta en extra gång varje gång man passerar köket. Till slut hittade jag adventsljusstaken också. Av någon anledning låg den inte på sin vanliga plats i jullådan och ni vet hur det blir när saker och ting byter plats, man hittar dem inte. Eller som i mitt fall, man hittar dem nästan inte. Jag fick fram den i tid och första ljuset har brunnit ner en liten bit som sig bör!

Hoppas att ni alla har haft en fin första advent! En adventskram med extra styrka i skickar jag idag till Viola som jag vet ibland slänger ett öga på den här texten. Kram!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar