fredag 13 december 2013



















Kära Tomten!
Jag önskar mig en ny bil. Jag har varit ganska snäll i år.
Jag är väldigt fäst vid gamla Bettan det ska jag inte sticka under stol med. Min första bil och allt, ni förstår ju. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle säga detta, men jag tror det är dags att börja sondera terrängen i varje fall. Idag anade jag ett missljud när jag åkte hem. Inte helt tydligt till en början, men sedan kunde jag inte sluta lyssna och då hördes det tydligt. Bara när kopplingen trycktes ner visserligen men ändå. 
Jag tog det säkra före det osäkra och körde förbi min verkstad på hemvägen. De fick lyssna och drog ganska snabbt slutsatsen att det var ett kugghjul eller kullager mellan kopplingen och lamellerna (han kunde egentligen sagt vad som helst för jag kan ingenting om bilar) som höll på att ge sig. Du kanske kan köra ett år med den innan du måste byta men det kommer att börja låta mer och mer. Tråkig historia. 
Gamla Bettan är inte längre i sin glans dagar, det är en sak som är säker. Frågan är ju hur många tusenlappar till man ska lägga på en gammal skorv (förlåt Bettan)? Kalaset med den lilla kuggen skulle gå på dryga 6000 kr och det är ju tråkigt närhelst det blir dags. 
Jag ska sova på saken. Tyvärr behöver jag ju bilen i jobbet. Annars hade jag ställt av den för länge sedan.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar