fredag 4 juli 2014



















Så kom den då till slut, värmen och solen. Vilken känsla! Nedanför balkongen blommar fläderträdet som om det var den sista sommaren i livet. Det doftar helt ljuvligt. Jag tror inte det finns mycket som slår den doften i fråga om välbehag. 
Jag minns när mamma och jag cyklade till fäladen i Skåne och plockade påsarna fulla av fläderblommor som skulle hamna på flaska i form av saft. Fläderblomssaften, på samma gång frisk och syrlig som söt och behaglig. Tyvärr har det blivit lite för lite fläderblomssaft de sista åren eftersom jag är allergisk mot citrus. Det tenderar ju att vara en del av den varan i just flädersaft. Men hade jag vågat mig på ett glas är jag säker på att det fortfarande skulle vara den godaste saften av dem alla.
Solen måste dock lysa lite mer på min balkong. Mina tomatkart är otroligt små och oansenliga ännu. Visserligen är det en bit kvar av sommaren men det vill till att solen visar sig lite mer frekvent, annars blir det ingen skörd att skryta med direkt.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar