måndag 13 oktober 2014



















Lilla morfar. Idag skulle du ha fyllt 99 år. Jag håller tummen för att du ätit Prinsesstårta där uppe bland molnen. Det har brunnit ett litet ljus för dig här hos mig idag och i fönsterkarmen har Klockmalvan precis slagit ut. Grattis på födelsedagen finaste morfar!

Jag har gått och tänkt på det länge nog nu. Till slut blir det ju lite larvigt om det bara stannar vid att tänka på att börja träna igen. Idag hände det. Jag drog på mig träningskläderna och arbetade mig riktigt svettig. Det är klart det känns bra. Jag tror dessutom att jag kommer att känna av en ordentlig träningsvärk i övermorgon. För det brukar ju dröja ett tag innan den slår till med full kraft. Om jag har tur lyckas jag hålla fast vid träningspeppen ett tag. Helst lagom länge för att hinna märka skillnad i muskulaturen. För vad jag förstår är det en gatlopp rakt ner i fördärvet om man inte lyckas hålla igång kroppen efter att man fyllt fyrtio. Och där vill man ju inte hamna.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar