måndag 15 december 2014



















Att bo i Stockholm har sina fördelar och nackdelar. Det är vackert här, inte tu tal om saken. Både på sommaren och vintern. Har du spenderbyxorna på dig så kan du välja bland en uppsjö riktigt bra restauranger och barer. För att inte tala om skärgården, vilken lyx. Sen har vi ju Vasamuséet och Skansen. Att bo i Stockholm har verkligen sina fördelar.
Men jag börjar nästan tro att det goda håller på att vägas upp av det faktum att folk verkar ha jäkligt svårt att skilja på mitt och ditt. För tredje gången i år fick jag känna på inbrottets bittra eftersmak. Den här gången var det gamla Bettan som fick stå där med skammen och ett inslaget fönster. Varför ska det vara så svårt att bara låta saker som inte är ens egna vara ifred? Det är så in i norden energikrävande och syrefattigt att behöva reda i det som återstår med försäkringsbolag, polisanmälningar och glasfirmor. Det tar energi, och Gudarna ska veta att så här års är det svårt att fylla på reserven av den varan.
Jag vill bara bo här och känna mig trygg. Det är inte mycket jag begär. Jag vill bara bo här, utan att behöva känna mig rädd när jag går ner i källaren efter fem. Jag vill bo här och inte behöva titta mig över axeln varje gång jag nyttjar tvättstugan. Jag vill bara bo här och ha min bil i fred. 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar