lördag 18 april 2015



















Fasen också. Toblerone är farligt goda vad det verkar. När jag återgick till min träning fem dagar i veckan var det åtminstone en sak jag lovade mig själv. Det var att jag kan träna på bäst jag vill, men på helgerna måste jag få unna mig något gott då och då. Livet vore bra trist annars. Att unna sig livets goda är inte en synd, utan en god gärning för själen som jag ser det. För min del mår jag som allra bäst om det där extra goda och söta inte konsumeras varje dag. Jag tycker det funkar. Men en påse Toblerone gick helt enkelt inte att motstå.

Jag tog en sväng till Kungens Kurva idag. Det verkade som att resten av Stockholms alla invånare hade tänkt samma sak. Det var otroligt mycket folk och det gick knappt att hitta en parkering någonstans. Det är ju inte ens lönehelg och vad jag kunde se var det inte någon speciell happening heller. För om det är någonting som människan älskar så är det happenings, helst ska man få någonting gratis också. 
I Kungsträdgården skulle man väl kunna påstå att det är lite av en happening varje gång som de Japanska körsbärsträden blommar. Detta pågår just nu. Sociala medier fullkomligt svämmar över av bilder på de skira små blommorna. Det är bilder av blommor mot blå himmel, bilder på andra som tar bilder på blommor mot blå himmel, bilder på kvinnor som putar med läpparna vid blommorna, närbilder på blomklasar, bilder på hundar vid körsbärsträden, bilder på bebisar med kvistar runt ansiktet. Vi kan helt enkelt inte få nog av dessa vackra körsbärsträd. En vårhappening av stora mått alltså. 

Själv har jag inga planer på att publicera någon bild på blommande japanska körsbärsträd. Vårt körsbärsträd på gården här utanför balkongen är inte japanskt. Men det blommar ta mig tusan lika vackert när det spricker ut. Än så länge är det bara små små knoppar. Men snart får vi njuta även här i söderort. Kanske tar jag en bild på mig själv med putande läppar och trädet i bakgrunden då.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar