måndag 10 juni 2013



















I helgen har det hållits kalas för lilla Sirsan som fyllt tre år minsann. Det bjöds på chokladrån, kaffe och tårta ute i det gröna, medan solen stod som spön i backen. Visserligen låg det en del mörka moln i horisonten, men de nådde aldrig oss tårtätare i Bagis. Sirsan njöt i fulla drag och tårtan smakade enligt henne "Helt perfekt!" så det får ju sägas vara ett gott betyg!

Lite i skymundan av kalaset passade även prinsessan Madeleine på att gifta sig med sin Chris. Ett heldagsevenemang som verkar ha fallit väl ut. Båda sa ja och på Drottningholms slott festades det senare ända inpå småtimmarna. 

I förra veckan kom jag hem till en trasig kyl och frys. Eller trasig och trasig, det visade sig vara en säkring som gått och jag fick fart på vitvarorna igen ganska omgående.  Dock verkade det som att bredbandet inte var lika välvilligt. Inte en enda lampa lyste trots att strömmen var påslagen. Som tur är kan jag surfa med mobilen som bredband och det funkar faktiskt helt ok. 
Samtalet till Comhem visade att det lönar sig att vara lite påstridig. Jag tycker inte att det kändes kul att betala 990 kr för en ny bredbandsdosa när jag i princip varit kund sedan jag flyttade hemifrån. Han återkom då med ett bättre bud och som tack för lång och trogen tjänst fick jag det för en hundring. Då jag återkom till Comhem under dagen idag visade det sig dock att han glömt att göra en beställning på bredbandet så jag får vänta ytterligare en vecka på att slippa surfa via mobilen. Det verkar vara lite si och så med Comhem just nu tycker jag. Jag kan bara titta på ettan, tvåan och fyran numera. Resten av kanalutbudet är alldeles pixligt och hackigt i ljudet. De skyllde på att åskan slog ner, jag vet inte om jag köper det riktigt. En vecka skulle det hur som helst ta att ordna problemet.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar