torsdag 24 oktober 2013



















En sådan här liten snorpappershög delar jag allt som oftast rum med när jag arbetar på förskolor. På de flesta ställen är snorkontroll obligatorisk inför fotograferingen. Där det inte sker får man själv vara uppmärksam. På var och varannan unge hänger snoret utanför, det gör sig sällan på bild. Själv är jag ännu frisk som en nötkärna för min årliga förkylning kom tidigt i år. Vi får väl se om det håller hela vägen.

Det är tvära kast mellan kallt och varmt ute nu. Häromdagen fick jag lägga lite extra tid på att skrapa rutorna i arla morgonstund och de senaste dagarna har kvicksilvret klättrat hela vägen upp till femtongradersstrecket. Trots att det är underbart när värmen kommer tillbaka på snabbvisit så känns det lite märkligt att pulsa ut i höstlöven medan man nästan svettas lite i sin tunna jacka. 

Det är de sista skälvande minutrarna av säsongen och jag ser äntligen chansen att kunna få ordning på ryggen. Varenda fiber värker och axlarna är spända som fiolsträngar. Jag har lovat mig själv att ta fart med träningen igen, jag tror det kan göra susen för en blödande rygg. För säkerhet skull har jag delat med mig av träningsinformationen till andra så att jag inte bara kan ignorera träningen. Både för- och nackdelar om du frågar mig.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar