måndag 28 oktober 2013



















Fräschare vatten har man ju sett i sina dar. Vi har länge haft problem med både det ena och det andra i vattenväg här i huset. Antingen har det varit iskallt i kranen eller så har det varit hett så man skållat sig. 
Idag stängde de så äntligen av vattnet i några timmar för att genomföra någon form av reparation i källaren. Rostiga rör har man ju hört talas om men det här var faktiskt det värsta jag sett. Det känns som att vi hyresgäster kanske måste förbereda oss på ett stambyte framöver? Nåväl, så här på kvällskvisten är det faktiskt bara toalettstolen så får roa sig med morotsfärgat vatten. I kranarna ser det någorlunda ut som vanligt. Men jag ska ärligt säga att jag inte vågat smaka av det än. Som den förutseende människa jag är, hade jag förberett vatten i en hink. Lite sattes in i kylen och det är detta jag druckit av under kvällen.

Här i stockholmstrakten är det fortfarande i skrivandets stund lugnet före stormen. Vi får väl se om ovädret ens nåt hit upp. Min bror fajtades med skallrande glasrutor och vibrerande fönsterkarmar och vid sommarstugan blåste flaggstången ner. Men det är väl först imorgon vi kan se de verkliga spåren av orkanbyarna.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar