tisdag 26 november 2013



















Det har varit en händelserik helg, och rolig. Årets första julmarknad besöktes. I stockholmstrakten drar de inte igång förrän om några veckor men utanför Uppsala är det full fart i marknadsstånden redan. Ulvna Kvarn stod för en gemytlig, hemvävd och gammaldags julmarknadskänsla. Inte nog med att man kunde köpa fantastiska tomtar i alla former. Jag fick också för första gången stifta bekantskap med bakverket Pastel de nata. De portugisiska tomtarna fick alltså plats på årets julstämningskarta, trevligt!

Helgen innehöll också glammig, färsprakande och allt igenom härlig musikal i form av Priscilla queen of the desert. Jag kunde inte annat än le från min plats i publiken. Vilka kostymer och vilka peruker! Jag läste någonstans att Priscillas enamble förbukar 60 läppstift och 1 kg glittermakeup på en månad. Det kan man förstå. Jag kan inte påstå att jag är någon van musikalbesökare och jag har bara sett en handfull sådana genom livet. Men efter Priscilla fick jag definitivt blodad tand. Tackar!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar