måndag 29 juli 2013



















Efter en helg fylld av sol från en klarblå himmel blev det så regn till slut. För min del hade solen gärna fått fortsätta att skina, men det kanske var rätt bra för den stackars växtligheten att det kom några droppar på dem. 

Eftersom solen och sommaren gör att jag lägger alla "måsten" tillfälligt åt sidan, gav det ihållande molntäcket mig idag chansen och fixa lite ofixat. Första anhalt på min lista var att skaffa ett nytt gummerat skal åt min telefon. Den gamla listen satt ungefär lika bra som en uttänjt resår på mormors gamla mamelucker. Så kan man ju inte ha det. Eftersom jag avverkat två likadana lister på ganska kort tid, valde jag idag ett annat, lite mer rustikt skydd. Nu hoppas jag att det håller den närmsta tiden.
När jag befinner mig på ett köpkvarter får jag av någon outgrundlig anledning också med sig saker som jag inte visste att jag behövde. Några tröjor slank ner bland dagens fynd och det något mer användbara rengöringskitet till kameran. Nu kan det får komma hur mycket damm på sensorn som helst. 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar