lördag 27 juli 2013

 

















Idag bjöds jag på Grisslinge Havsbad, en ny upplevelse. Ett bad som jag passerat många gånger på väg ut mot Djurö, men aldrig lagt märke till. Bakom Systrarna Delselius stora bageri öppnade sig både sandstrand och badbryggor. Det var håll igång på bryggorna och jag fick en badboll sparkad på mig både en och två gånger. Troligtvis befann sig Värmdös samtliga barnfamiljer i och omkring badet i Grisslinge, men det gjorde föga där jag satt på min handduk och njöt av solskenet. 
Varken jag eller Fröken M hade något som helst intresse av att bada, sådana är de badkrukorna. Jag gick dock ner och kände på vattnet som kan uppskattas till ungefär tjugo grader skulle jag tro. 
Under dagen sipprade det fram information om att "vid Gullmarsplan hagar det!" minsann. Vi hade alltså valt ett bra ställe att njuta av sommaren på. Endast några små åskknallar och tunna skyar visade sig på vår himmel. 

Som avrundning på dagen passade en duva på att släppa sin avföring på min handduk och jag köpte årets första mjukglass med lakritsströssel. Det sistnämnda, en fullträff!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar