torsdag 23 januari 2014



















Det ser inte lika inbjudande ut vid badplatsen på väg ut mot Värmdö längre. I somras tillbringade jag flera soldränkta dagar här vid vattnet. Badade gjorde jag inte, men gottade mig i solen med en mjukglass eller en kopp kaffe gjorde jag desto mer.
Som ni ser ligger isen närmast kusten men ju längre ut på Värmdö man kommer desto mer kluckar det öppna vattnet. Jag undrar jag om jag kommer att kunna använda mina skridskor på naturis i år. Jag tror knappast det. Jag får hålla mig till de spolade isarna. Faktum är att det ju finns ett antal att välja på här i stockholmstrakten, det är bara att ta tjuren vid hornen. Det enda som kan hända är ju att jag kommer få fruktansvärd träningsvärk med tanke på i vilket skick jag befinner mig nu, efter jul och allt.
Jag åkte förbi Hammarbybackens dalsida idag och det såg riktigt bra ut! Det nattligaarbetet med snökanonerna har verkligen gett resultat. Vad jag kunde se var ankarliften full till sista plats på väg upp över krönet. Kul!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar