söndag 12 januari 2014



















Kung Bore gick ut hårt och fick rimfrost i ögonbrynen. Trots brist på solsken passade vi på att gå den där efterlängtade långpromenaden. Idag ven vinden verkligen om öronen och kinderna tonades rosa. Det krävdes faktisk jacka med luva som komplement till mössan denna januarieftermiddag. Nu får jag det antagligen att låta som om termometern hade krupit ner långt under tjugogradersstrecket, men det var faktiskt bara minus sju. Kanhända var det långvariga mildvädret den här vintern som gjorde att minus sju kändes så kallt. 

Gamla Bettan är nyladdad med spolarvätska och redo för en skitig vecka på vägarna. Stockholm söderort och kvarteren där jag bor har ju låtit meddela att de tänker begagna sig av samma snöröjningsföretag som förra året och jag ska erkänna att jag har mina tvivel. Förra året var ju vintern som Gud och framför allt Peab glömde. Det kunde dröja upp till en vecka innan snön plogades undan och jag behöver väl knappast säga att frustrationen växte i kapp med att gatorna blev smalare.
I år håller vi tummen för bättre koll!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar