söndag 5 januari 2014



















Nytt år. Jag ska ta mig samman och skriva lite oftare nu när vardagen kommer åter efter helgerna. 2014 vad har du i din famn måntro? Det har ju varit några ganska känslosamma och turbulenta år som nyss passerat, minst sagt. Livet går vidare, trots sorg och själslig saknad, men jag tänker ofta på er mormor och morfar.

Året tog full fart från början och jag har redan haft besök av min bror och hans flickvän. Faktum är att jag kanske skulle kunna ta arbete som guide efter de senaste dagarnas rundvandringar. Vi har betat av de flesta Stockholmsmåsten och fötterna är i ärlighetens namn lite ömma av allt promenerande. Jag är ju inte på något sätt uppvuxen i Stockholm men jag märker att jag under de snart 13 åren jag har bott här, hunnit bli en aning hemmablind. Men när någon kommer på besök och jag får möjlighet att visa huvudstaden, då blir jag åter påmind om vilken fantastisk stad Stockholm är. Trots undermålig väderlek med dimma och duggregn tror jag faktiskt att jag lyckades förmedla Stockholms pärlor till mina gäster.

Kanske kan 2014 bli året då jag övervinner tandläkarskräcken. Jag tror faktiskt jag skulle behöva kila förbi för det ilar betänkligt ibland när jag dricker kallt och äter varmt. Visserligen har jag flödig salivproduktion, men nu tror jag faktiskt att tandtrollen har segrat över en tand i överkäken.
Kanhända blir 2014 också året då jag blir vän med mitt dåliga samvete, då jag åter kommer igång med träningen och lagar mitt livs godaste höstgryta.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar