måndag 20 januari 2014



















För er som undrat hur det går i följetongen Johanneshovs plogbilar har jag följande att förtälja. De dagar då det snöar riktigt rejält kör traktorerna i skytteltrafik längs gatorna. Snön yr i deras spår och det är lite med livet som insats man befinner sig i närheten.
De dagar då det kanske bara faller någon enstaka, stilla flinga till marken arbetar plogbilarna på lika flitigt. Som gällde det livet här på gatorna. Det är inte tu tal om att det verkligen hjälpte att placera ut GPS i varenda fordon. Här ute ser man inte längre några höga vallar som man måste skotta sig igenom när man ska ut. Och under städdagarna kan man numera känna sig ganska säker på att få besök av en plog. Det känns uppfriskande och nytt! 
Trots detta ska jag ta med mig min skyffel till bilen när jag går ut i morgon. Man vet aldrig. Min kombinerade borste och isskrapa kommer jag inte långt med i en snövall någonstans i Stockholm.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar