måndag 27 januari 2014



















Det var väl ett sanslöst eländigt blåsande. Om det är något jag tycker illa om så är det blåst och allra mest byiga vindar som kastar de otyglade hårstråna på huvudet åt alla möjliga håll. Ingen reda alls om du frågar mig. Tur att man kan gömma sig under en mössa så här års.

Att fotografera människors hem kan ha sina sidor. För det mesta är det en väldigt angenäm upplevelse och jag får arbeta helt och hållet efter mitt eget huvud. Någon gång då och då har mäklaren ett önskemål som jag försöker tillgodose till punkt och pricka. Och ibland, ibland har säljaren en del att tillägga. Jag är öppen för alla åsikter och funderingar kring vinklar och sätt att fotografera, men så finns det tillfällen då säljaren ber mig att ta bilder som inte alls överensstämmer med min syn på hur man ska framhäva en bostad. Idag var ett sådant tillfälle. 
Säljaren ville uppenbart framhäva sitt fina vitrinskåp istället för att visa rummet och planlösningen. Då får man fortsätta att se glad ut och ta de bilder som önskas och säga absolut och självklart!  Kanske händer det dock att just dessa bilder läggs i mappen för bilder utanför ordinarie order. Det beror lite på om mäklaren kastar menande blickar åt mitt håll vid avslutad fotografering. Just idag tror jag kanske att bilden på vitrinskåpet tyvärr var tvungen att ingå.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar