söndag 6 april 2014



















Antagligen kommer sociala medier att lusas ner med den här sortens bilder framöver. Körsbärsträden har så smått börjat att blomma i Kungsträdgården. De flesta blommor vilade fortfarande i sin knopp, men några hade vecklats ut och njöt av solen i den kungliga huvudstaden igår.

Det var inte bara körsbärsblommorna som njöt av det vackra vädret, också en och annan flanör. Det var ett sådant där väder då Fröken V och jag hoppade av ett par stationer tidigare för att gå sista biten in mot stan och Konserthuset. För andra gången i livet bevittnade jag med alla sinnen en klassisk konsert med Kungliga Filharmonikerna. Alan Gilbert tolkade Bruckners åtta. Jag ska erkänna att jag inte hade en aning om vem Bruckner var. Vad jag numera vet är att han skrev en ganska tung och dyster åttonde symfoni om sin färd mot himmelen. Vackert men något för tungt för min smak.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar