torsdag 10 april 2014



















Idag fick uttrycket Tiden flyger iväg ett verkligt ansikte. Jag mötte upp en kompis jag inte träffat på länge. Vi tog en lagom lång promenad i vårsolen och avslutade med en fika. Innan vi visste ordet av hade tre timmar passerat. Varken jag eller Fröken R vet riktigt hur det gick till. Vi hade mycket att prata om den saken är klar.

Jag hade fått direktiven av min husläkare att gå och ta prover på fastande mage. Så idag knatade jag iväg i arla morgonstund för att få en nål i armen. Lite av varje skulle testas tydligen. Jag kan ju inte påstå att det är speciellt skönt att tappa blod strax efter att man har vaknat, men förhoppningsvis gjorde jag det inte förgäves. Vi får väl se vad doktorn säger när hon ringer. Det är så mycket tjat och rabalder om att vården blivit så dålig och det ena med det andra. Men det ska jag säga er, att min husdoktor kan man lita på. Hon både ringer och skickar brev för att man på alla sätt som kan behövas ska få sina provsvar. Det känns tryggt.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar