lördag 26 april 2014



















Nu har det varit lite glest med skrivandet igen. Men nu sitter jag här vid tangenterna i alla fall. 

Jag vet inte om det är för att jag ansträngt ögonen mycket på sistone eller om det faktiskt är åldern,
jag har märkt att jag börjat se lite sämre. Inte bara det egentligen, jag har haft vad man nog skulle kunna beteckna som lite besvär med ögonen. De har känts torra och lite irriterade mest hela tiden. När jag därför fick lite tid över i veckan passade jag på att svänga förbi optikern. En synundersökning kunde ju inte skada. 

Till att börja med fick jag provläsa en rad som antagligen inte gick speciellt bra eftersom hon plockade fram större bokstäver nästen direkt. Den här då, sa hon nästan förväntansfullt. Den kunde jag läsa utan problem. Jag fick göra alla de tester som man gör hos optikern. Nytt för mig var dock trycktestet. Det genomfördes genom att några korta luftpuffar sprutades ut mot ögat. Högst oangenämt faktiskt. Annars inget nytt under solen. 
Så kom vi slutligen till det här med irritationen i ögonen som jag haft sedan förra sommaren. Hon tittade noga, lyste länge och väl. Sedan konstaterade hon en aning förvånat att jag hade spår av virus på hornhinnan. Det var ju inte det jag hade tänkt mig nu när jag äntligen kom iväg till optikern. Kanske bra ändå att jag äntligen fick svar på vad det är som skaver. Nu väntar en ögonläkare på SöS och det kan nog vara en god idé att gå dit. Mina ögon är ju mitt arbetsredskap, inget ska få hända dem i onödan.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar