söndag 25 maj 2014



















Det är befriande härligt att gå på barnkalas. I synnerhet när födelsedagspresenten blev succé och tårtan smakade smaskens. Årets tårta var för övrigt en flirt med Spindelmannen och en riktigt bra sådan också. Imponerande hemmabygge måste jag tillstå.

Jag minns så väl den födelsedag då jag fick min första riktiga cykel. Det var en gul Crescent metallic med gråa däck. Jag tror bestämt att den hade styrhandtag i rött och grönt också, en riktigt pärla. Dagens födelsedagsbarn fick dofta på samma känsla. En röd Monark med reflexer och cykelkorg blev hennes minne att bevara. Hon cyklade, fortfarande med lite hjälp, runt på innergården, under det blommande äppelträdet, och det var inte svårt att se hur stolt och glad hon var. Härligt!

Dagen D också för alla som velat rösta i valet till Europaparlamentet. Björkhagens skola fick ta emot min röst när jag fullgjorde min plikt som röstberättigad. I skrivandets stund ser det ut att blåsa obehagligt kalla vindar både i Europa och Sverige. En bedrövlig utveckling om du frågar mig. Det verkar som att många människor glömmer väldigt mycket på bara knappt hundra år.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar