måndag 12 maj 2014



















Gullvivan måste väl vara den mest näpna av alla näpna små vårblommor. Så otroligt söt! När jag var liten minns jag att jag fick följa med mormor och morfar för att plocka Gullvivor i en ängsbacke bakom ladan. Det var som en gul matta av blommor och jag minns det som att det fanns hur mycket Gullvivor som helst. Varken förr eller senare har jag sett så många. 

Jag sitter och väntar på att de ska ringa från glasögonbutiken. De skulle beställa hem en båge som jag tror kan bli ganska fin på min näsa. Jag har alltid ett sådant bestyr att hitta bågar. Jag tycker inte att modet stämmer in på vad som passar mig. Nu är det trendigt med "kattformade" bågar. Ni vet sådana som är lite toppiga längst ut mot skalmen. Det passar inte alls mig. Jag ser helt enkelt inte riktigt klok ut i den modellen. Jag passar bäst i glasögon som optikern kallar ledsna. Jag kallar dem, tja pilotbågar. De är mer raka i modellen och viker snarare av lite nedåt vid skalmen. Kanske är det därför den blivit kallad ledsen båge. Hur som helst, jag ser fram emot att få det där samtalet så att jag kan få gå iväg och prova dem. Vi får se när det kan bli av.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar