lördag 17 maj 2014



















Inte vet jag hur det kan ha gått till, men halvvägs över kajkanten stod den när vi kom förbi på Strandvägen. En liten folksamling hade stannat till i en ring runt två konstaplar och nämnda bil. Mycket har vi gått igenom jag och Bettan men detta hoppas jag vi slipper. 

Idag har det varit en underbart vacker försommardag här i Stockholm. Fröken V och jag tog promenadbenen och gick ut mot Rosendals trädgårdar. De hade dukat upp med plantdagar och det vill jag ju inte gärna missa som den hobbyodlare jag är. De kan verkligen sin sak där i växthusen vill jag lova. Det spirade och var grönare än grönast i de flesta, för att inte säga alla, krukor. I den blommande äppelträdgården slog vi oss ner för en fika. Det kan knappast bli vackrare, faktiskt. 

På vägen tillbaka mot stan tog vi vägen över Djurgårdsbrunnsbron. Kanalen myllrade av båtflanörer som njöt av solen. På en och annan båt vajade den norska flaggan stolt i den svenska försommarvinden. Gratulerar med dagen Norge! 
Över våra huvuden flaxade en Häger fram och åter längs vattnet för att se om den kunde finna något ätbart. Mellan stenarna i vattenbrynet kilade en Mink lika entusiastiskt för att kanske kunna hitta något att fylla magen med. Och överallt dessa underbara vårdofter. Häggen blommade alldeles överväldigande vackert och vid vägkanten i Diplomatstaden stod Magnolian och spred väldoft till alla på promenad. En artrik och fin dag!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar