fredag 2 maj 2014




















Åh nej jag hamnar efter med inläggen när jag har fullt upp om dagarna. Det får lov att bli så ibland. 
Vi har välkomnat våren och i samma sekund som vi gjorde det så kom det ytterligare lite snö här i Stockholm. Inte så att det låg kvar speciellt länge, men tillräckligt för att känna att våren liksom kom av sig i samma sekund som den borde gjort sitt intåg. 
Något som däremot kändes lite vårlikt var sopmaskinen som gjorde entré här ute på gatan. Lite i sista stund skulle man kunna säga. I mitten av maj upphör städgatorna att gälla åtminstone för en period. Till glädje för alla oss som måste kämpa med bil.

Mina små grödor växer och växer. Jag ville testa ett litet experiment med en av tomatplantorna för en tid sedan. Jag hade läst mig till att tomatplantor är nästa hur tåliga som helst. Man kan i princip gräva ner hela plantan och den slår skott och fortsätter växa i alla fall. Nåväl, jag provade att klippa av toppskottet på en ganska gles frilanstomat och satte den enligt instruktion i jorden. Dagen efter var den utan att överdriva, väldigt ledsen. Den slokade och fullkomligt skrek på hjälp där på sin nya växtplats. Plan två blev att istället sätta den i vatten. Och vips blev den strålande glad igen. Snart ska jag göra ett nytt försök att sätta den i jorden. Se så fina små rottrådar som växt ut. Nu borde den fixa livet i kruka igen.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar