tisdag 13 augusti 2013

 
Det här datormeddelandet från företaget jag arbetar för måste ju vara det i särklass mest irriterande som gjorts. I parti och minut dök det upp under dagen och varje gång blev jag avbruten i det jag höll på med. Jag förstod innebörden första gången jag läste det. Jag tar aldrig fler bilder än nödvändigt, det kan man lita på.

De senaste dagarna har åskan mullrat mest hela tiden. Jag är inte speciellt förtjust i Tor och hans vagn som drar fram över himlen. Jag är inte alls fascinerad av blixten som många andra, utan tycker snarare att det är ganska obehagligt. Ibland, t ex på jobbet, måste man ändå hålla god min och bara genomlida det, trots att jag helst av allt skulle lägga mig under täcket och slippa se och höra eländet. När det mullrade som mest idag passade vädergudarna också på att släppa ner hagel. Så till den milda grad att billarmen gick igång. Hösten är i antågande.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar