torsdag 1 augusti 2013



















Jag fick med mig mycket smått och gott från mormor och morfars garderob sist jag var där. Saker som i åratal bara legat och väntat på att plockas fram igen. Saker som åter kommit i ropet och blivit så att säga, moderna igen. Lampskelettet var en sådan sak. Jag har bläddrat och läst i såna däringa inredningstidningar att lampskärmarna inte längre nödvändigtvis behöver kläs med tyg. Det går precis lika bra att hänga upp dem som de är, i bara mässingen.

Idag var dagen då detta lampskelett äntligen skulle färdigställas med sladd, kontakt och glödlampa. Jag har många gånger suttit bredvid min morfar och tittat på när han varit den lille elektrikern, idag var det dock min tur. På förpackningen för den elektriska stickproppen stod det att man som lekman, dvs jag, endast får installera elartiklar om man har nödvändig kunskap enligt gällande föreskrifter. Det ansåg jag att jag hade efter min morfars skola. 

Summa summarum, lampan är på plats och mitt tak är enligt de glansiga inredningsmagasinen modernare än någonsin.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar