måndag 25 februari 2013



















Äntligen kom solen och som vi har längtat! Det gick som ett rus genom hela kroppen och D-vitaminmätaren steg till en toppnotering för den här månaden. Det stack nästan lite i ögonen, så som det kan göra en tidig morgon när lampan tänds på nattduksbordet. Men det gick snabbt över.
Fåglarna var i högform och kvittrade sig nästan hesa i varenda trädtopp. Visst var det väl en försmak av våren vi upplevde i helgen? Mössan och halsduken sitter fortfarande på, men solen värmde verkligen och snön droppade från taken.

Tänk vad lite sol kan göra för humöret. Vårkänslorna tog tag i mig ordentligt och jag passade på att köpa på mig vårens fröer. Jag funderade på om jag skulle förnya sådden på balkongen i sommar. Men jag bestämde mig för att den lilla kryddträdgården ska få frodas även detta år. Det är få saker som känns så somrigt som att skörda eget till maten. 
I början av mars räknar jag med att dra igång min odling, jag ska inte sticka under stol med att jag ser fram emot det. Det är som att kliva ut ur vinteridet på allvar när de små torvbriketterna står redo i fönsterkarmen.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar