tisdag 5 februari 2013



















Det är skönt när sol och ledighet sammanträffar. Det har varit en synnerligen härlig lördag och söndag och kvicksilvret var åter på minussidan. Då åkte skridskorna på igen. Den här gången vågade jag mig på en tur på sjön Valloxen. Visserligen har jag inga långfärdsskridskor än, men det duger gott med vanliga skrillor, man får jobba lite extra för att ta sig runt bara. Har man dessutom en ryggsäck med godsaker och en termos med varmt kaffe så känns det ganska lätt att ta sig runt det plogade banan utan långfärdsskridskor.

Jag tänker att långfärdsskridskor få bli ett projekt för nästa säsong, jag måste hinna nöta lite på dem jag har först. Men jag ska ärligt säga att jag blir riktigt sugen på att kunna susa fram så som de gör på sina långa skenor. En del har stavar, andra låter bara benen driva på. Men som sagt, jag får nöja mig tills nästa vinter. Då ska jag också susa fram över vattendragen. Med hjälm och isdubbar.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar