måndag 11 februari 2013



















Jag vet att det är lite av en tjuvstart. Fettisdagen går ju faktiskt inte av stapeln förrän på tisdag om man ska vara riktigt petig. Men det gick helt enkelt inte att stå emot tanken på en semla när det vankades fika på Gamla Enskede Bageri. Där är det alltid fullproppat med folk, så här års immar nästan deras fönster igen. Bullar och godsaker ligger i travar och kaffet bryggs efter beställning. Det är en riktig pärla på cafékartan om jag får säga mitt. 

Semlorna då, jotack de var väldigt goda. De hade varken snålat på grädden eller mandelmassan och brödet var färskt och saftigt. Vi får se om det är någon som klår Enskede-semlan innan årets semmelsäsong är över. Jag måste erkänna att det tar emot lite att köpa konsum-semlor efter att ha gått ut hårt med konditori-semlan. Visserligen är den säkert några kronor billigare, men i det här fallet tror jag kanske att man får vad man betalar för. Det finns ju ett litet konditori några kvarter bort här. Jag passerade dem idag och såg att de slog på stora trumman vad gäller semlor. Kanske slinker jag förbi dem någon dag framöver för att se vad de har för läckerheter.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar