onsdag 20 februari 2013



















Ja jag vet att jag gått bananas med mitt knäckebrödsbak. Men sedan jag fick en bok om hårt bröd i julklapp vaknade den lilla bagaren i mig och nu betar jag av recepten ett efter ett. Den här gången var det dags att baka pumpaknäcke. Jag måste tillstå att jag även idag blev väldigt nöjd. För er som känner er sugna på att väcka bagaren i er så kan jag verkligen rekommenderar Olof Jönssons bok Knäckebröd - En bok om livets hårda. Där kan man gotta sig i allt ifrån just knäckebröd till skorpor och tilltugg. Min bästa vän när jag är i baktagen.

Det känns som att jag hunnit med mycket idag. Lite allvar, lite skratt och det blev en riktigt bra kompott av alltsammans. På kvällskvisten hann jag med att titta förbi hos Fröken R och hennes lille son. Vilken energikick han är med sina stora blåa ögon och sitt aldrig sinande leende. Riktigt härligt att se!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar