fredag 8 februari 2013



















Idag har jag åter hunnit med att baka knäckebröd. Honungsknäcke på surdeg stod på agendan och det gick fort och lätt. Jag har ännu inte vågat mig på att göra egen surdeg utan tog den enkla vägen och köpte färdig sådan i butik. Det verkar faktiskt ha fungerat riktigt bra. Attans goda bröd blev det i alla fall. Nästa steg ska ju alltså bli att hålla med egen surdeg, vi får se hur det går. Kanske är jag aningens för lat än så länge. 

Det är rogivande och harmoniskt att baka. Man kavlar och tittar till kakorna i ugnen. Det är varmt och skönt och doftar gott gör det ju också. Det är kanske ingen slump att uttrycket "Må som en prins i en bagarbod" uppstod en gång i tiden.
I morgon bitti brer jag ett honungsknäcke och lägger på en stark skiva prästost, inte kattskit till kaffet direkt.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar