tisdag 26 februari 2013



















Idag var det alltså dags. Gamla Bettan skulle få sin dom i en besiktningshall i Högdalen. Efter några minuter var det över och hon stod åter till mitt förfogande i solskenet utanför. Status: En anmärkning. Jag hade ju det på känn, det lilla oljedroppet måste åtgärdas, men vi slipper åka tillbaka och visa upp  oss i besiktningshallen igen. Bra och dåligt. Jag vill ju ha ordning och reda, vad Bettan vill ha vet jag inte. Jag tror bara hon är glad att få så här utanför på gatan igen efter besiktningsmannens (jo för det var en man) granskande blickar och hammarknack.

Aja, man ska inte hänga läpp för det här. Det här beskedet förändrar ju egentligen ingenting från gårdagen, eller ens från förra besiktningstillfället då Bettan faktiskt passerade som godkänd. Då läckte hon också olja. Den enda skillnaden var att hon genomgått en motortvätt dagen före besiktning. Ibland kan man alltså lura dem till godkänt, bra att veta. Fast det är klart, lilla oljeläckan ska jag fixa, lite senare i vår. Så är det med den saken.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar