måndag 3 februari 2014




















Jag gick förbi Skalman häromdagen. Han satt där i all sin prakt trots att takdroppet blivit ganska påtagligt de senaste dagarna. Nu smälter den, snön. Det välbekanta slasket har återigen nått oss. Jag hörde att det skulle hålla i sig ett tag men att vintern inte är över, men jag är inte säker på vad det betyder.
Ibland hör man talas om folk som har annorlunda husdjur. Skalman sköldpadda kanske inte är så ovanligt numera, men det är ju vanligare med katt och hund. Jag kan för all del tycka att gränsen för annorlunda husdjur går redan vid ormar och spindlar. 
Idag var jag hemma hos en person som hade en Igelkott som husdjur. Den sprang omkring över parketten med sina små ben. Det rasslade lite om den där den gick, kanske är det svårt att klippa klorna på en sådan krabat? Den hade lärt sig att gå på lådan och sov sin skönhetssömn bakom bokhyllan. Jag klappade den inte, mest för att jag inte riktigt vet hur man klappar en sådan liten taggig boll. Men jag ska erkänna att det var ganska frestande att försöka.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar