måndag 24 februari 2014



















Vid flera tillfällen har jag sett en bil med namnet "Finsk hemtjänst" på. Varje gång har jag undrat om det verkligen kan löna sig att ha hemtjänst som är så nischad? Idag såg jag den här skylten och insåg att svaret på min fråga måste vara ja. När någon kommit på idén att starta både hemtjänst och äldreboende med finsktalande personal måste efterfrågan ha varit hyfsad stor. Intressant.

Idag har jag tagit med gamla Bettan till tvätthallen. Det var sannerligen välbehövligt vill jag lova. Jag har inte tvättat bilen på väldigt länge och det krävdes extra stark avfettning för att få henne att åter skina en aning. Lacken har blivit lite matt och jag får nog vänta tills våren kommer innan vaxet smetas på. Den största anledningen till tvätten är den stundande besiktningen som äger rum på onsdag. Vi får väl se hur det går, jag har inte särdeles höga förväntningar om man säger så. Håll tummen!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar