söndag 2 februari 2014



















Tydligen börjar det närma sig Semlatid. Jag blev bjuden på en ruskigt god sådan hos Mr P i slutet av förra veckan. Den var precis en sån där semla som man kan önska sig. Saftigt bröd och lagom mycket grädde och mandelmassa. Dock, och detta är viktigt, får det inte snålas med mandelmassan. Då upplevs semlan som torr och intetsägande. Rikligt med mandelmassa i ett kardemummadoftande bröd är receptet på en semla som tilltalar mig. Enligt ryktet ska Älvsjö Konditori och Bageri göra en av Stockholms godaste semlor och den nyss nämnda var inköpt just där. Den får väl godkänt i min betygsbok.
Vi får väl se hur många semlor jag hinner trycka i mig innan den verkliga Fettisdagen inträder i början av mars. Jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte äter speciellt många semlor under ett år, men det är klart, blir jag bjuden tackar jag ju inte nej precis. 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar