torsdag 9 maj 2013



















Allt sedan morfar och mormor hade trädgårdsland har jag velat ha ett eget. I år har vi därför bestämt oss för att odla i pallkragar. Grönsaker i den ena och blommor i den andra. Jag måste säga att jag är riktigt stolt över mina hemsnickrade ramverk. Visst kan jag erkänna att det tog ett tag innan jag fick till det med spikar och vinklar men nu står det där fulla med jord, redo att sättas i bruk. Jag tror faktiskt att morfar och morfar ler i sin himmel när de ser att vi följer upp deras odlingstraditioner.

Efter en riktigt varm och solig dag upplevde jag en magisk kväll nere vid sjön. Lommen hoade och dimman låg och lurade på ytan. Solen gick ner i rosa bakom träden och myggen har definitivt vaknat till liv.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar