onsdag 1 maj 2013



















När livet kryper tätt inpå så är det skönt att umgås med unga, kloka lilla Sirsan. Då får man tänka på annat för en stund och att hitta bästa gömstället. Har man tur kan man få vara med att baka muffins och avnjuta dem på ett vanligt enkelt första maj-mys. Dagen till ära planterades också kryddfrön som ska få gro i fönsterkarmen. Jag är dock inte helt säker på att Sirsan förstod sambandet mellan dessa små frön och de kryddgrönsaker som hamnar på hennes tallrik. Men den poletten kommer nog så småningom att trilla ner. Nu är det bara att hoppas på god skörd.

Jag fick med mig några muffins hem i en påse, vilken lyx! I dörren passade lilla Sirsan på att påminna mig om att jag kanske kunde ta med några muffins nästa gång jag kom och hälsade på eftersom de behövde några till fredagsmyset. För henne kan man inte känna annat än ren och skär kärlek!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar