tisdag 14 maj 2013



















I mitt skafferi ser det allt för ofta ut så här. Jag tycker jag äter potatis till nästan varenda måltid, men jag avverkar dem uppenbarligen inte i samma takt som de föder groddar. Kanske borde jag gräva ner dem i en spann och skörda senare i år? Det lär ju fungera säger de som provat.

Idag regnade det ymnigt på förmiddagen. Det gagnade inte mig i mina tygskor direkt. Jag fick skutta mellan pölarna innan det till slut klarnade upp igen. Jag som hade tänk att fixa i ordning på balkongen efter jobbet, men det brann inne. Det var för blött. Jag tror det börjar bli dags att sätta ut de små kryddorna nämligen, de verkar redo och pigga att möta våren och försommaren. 
Ni som följt mig här minns kanske att jag för ett bra tag sedan planterade ekollon som grodde och fick skira ljusgröna små blad. Nu när vårljuset slagit till på allvar så är de gladare än någonsin. De växer på höjden och skjuter massor av skott. Min lite naiva förhoppning är ju att få sitta under min ek så småningom på ålderns höst, vi får se hur det går med den saken.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar